159 SW tez jest ladna
[O1] ALH kąt wtrysku
Zwiń
X
-
[O1] ALH kąt wtrysku
Mam pytanie,jak się ustawia kąt wtrysku w silniku ALH bo z tego co wiem to na kole pompy wtryskowej,ale ostatnio znalazłem poradnik (chyba na stronie audi)gdzie widać jakby kąt wtrysku regulowało się popuszczeniem śrub mocujących pompe-i przesuwaniem całej pompy w lewą lub prawą stronę.
I od czego są przekaźniki 103 i109? Zauważyłem że koledzy którzy mają problem z odpalaniem swoich skodzinek je wymieniają ,ale nie wiem dokładnie za co są odpowiedzialne
Dziękuję bardzo za pomoc
-
-
Re: ALH kąt wtrysku
Zamieszczone przez dwlokaMam pytanie,jak się ustawia kąt wtrysku w silniku ALH bo z tego co wiem to na kole pompy wtryskowej,ale ostatnio znalazłem poradnik (chyba na stronie audi)gdzie widać jakby kąt wtrysku regulowało się popuszczeniem śrub mocujących pompe-i przesuwaniem całej pompy w lewą lub prawą stronę.
I od czego są przekaźniki 103 i109? Zauważyłem że koledzy którzy mają problem z odpalaniem swoich skodzinek je wymieniają ,ale nie wiem dokładnie za co są odpowiedzialne
Dziękuję bardzo za pomoc
Komentarz
-
-
Zanim zaczniesz grzebać przy pompie powinieneś najpierw VAG-COM'em sprawdzić czy nastawy kąta wtrysku paliwa są prawidłowe. Zresztą bez tego interfejsu nie masz się za co zabierać.
Kąt wtrysku ustawia się mechanicznie luzując bodajże 3 śruby i kręcąc kołem pompy w przód i w tył (ruszamy praktycznie w minimalny sposób, niemalże nie widoczny).
Prawidłowość nastaw sprawdzamy na nagrzanym silniku na wolnych obrotach właśnie VAG-COM'em.
Poczytaj podpięte tematy na temat kąta wtrysku to Ci się troszeczkę sprawa rozjaśni.
Zasady ustawiania są takie same dla każdego TDI na pompie VP, jedynie czym się różną to właściwymi wartościami pomiarowymi w Vagu."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dwloka49-51.
Idealny kat wtrysku powinien znajdowac sie na srodkowej(niebieskiej) linii w TDI Timing w vagcomie/vcds po uprzednim wybraniu z listy rozwijanej swojego silnika i rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej.
Ja cie krece. 38 a precyzyjny....
I tak wszystko zalezy od temperatury paliwa.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Podepnę się z jednym pytaniem: miałem wymieniany rozrząd i mechanik ustawił go świetnie tzn. ciut powyżej niebieskiej linii (sprawdziłem VCDS-em i było 61 - mam ASV). Auto odpalało jak i jeździło idealnie. Po jakimś czasie robiłem korektę softu w związku z wymianą m.in. turbo i wtrysków na mocniejsze. Niedawno sprawdziłem w/w parametr i jest poniżej niebieskiej linii (42), auto nadal jeździ świetnie i odpala też ale pytam z ciekawości czy w czasie korekty tuner ruszał kąt (wymiana wtrysków) czy jest jakaś inna przyczyna tego stanu rzeczy. Czy warto coś zmieniać wobec tego (z lekko przyspieszonym kątem auto było ciut żwawsze) ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Rozrząd niedawno wymieniany i ma dopiero 20kkm.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Myślę, że mam jeszcze logi sprzed ich wymiany - wszystko było w jak najlepszym porządku, poza tym - nadal jeżdżą w innym aucie, kierowca zadowolony a montowane były przez znanego tunera po sprawdzeniu.
Inne sugestie ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Krzylu, wykres generowany w TDI Timimng jest w funkcji temperatury paliwa (zależy od niej). Jest tak chyba dlatego, że ECU też bierze temp. paliwa i wtedy decyduje o kącie wtrysku. Dobrze kombinuję ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Temperatura paliwa ma wpływ na kąt wtrysku tak samo jak temperatura silnika ;-)
Jak się nie kręcić tak dupa z tyłu.
Kąt wtrysku sprawdzamy na rozgrzanym silniku. Gdy osiągnie swoją temperaturę roboczą, temperatura paliwa też jest właściwa. To są dwa zależne od siebie parametry.
Zawsze lepiej jest napisać o temp. silnika niż paliwa bo dla mniej wtajemniczonych ten parametr będzie bardziej "namacalny i wyczuwalny" niż temp. paliwa."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
Komentarz